PRODUCENT OPAKOWAŃ Z TWORZYW SZTUCZNYCH

PRODUCENT WKŁADEK DO BUTÓW

Kolory w opakowaniach.


Kolor opakowania, jaki wybierzesz na swój produkt ma (często całkiem duże) znaczenie!

Kolory opakowań pełnią wiele funkcji, min. przyciągają uwagę kupującego do produktu, budzą skojarzenia z daną branżą, wywołują emocje. Kolor opakowania może również zabezpieczać produkt, który w nim się znajduje.

Kolorowe opakowanie, a raczej dobrze zaprojektowana szata graficzna opakowania, na co składa się nie tylko jego kolor, ale też etykieta, dopasowanie kolorów, wielkość i rodzaj napisów i wiele innych czynników, w znaczącym stopniu podnosi atrakcyjność całego produktu.

Kanistry oraz butelki z tworzywa sztucznego wykorzystywane są w bardzo wielu rożnych branżach. Są to np.: motoryzacja, gastronomia, chemia gospodarcza, branża rolnicza. Z każdą z nich, a dokładniej z produktami lub konkretnymi działaniami, konsumenci kojarzą inne kolory. Motoryzacja to barwy ciemne – szare, czarne, brązowe – kojarzą się przede wszystkim z olejami oraz smarami.

Przyroda to zieleń więc produkty rolnicze takie jak np. nawozy sztuczne, przynajmniej zdaniem konsumenta, będą na półkach sklepowych w butelkach o kolorze zielonym, ale też w zestawieniu z bielą. Kolor niebieski oraz biały daje wyobrażenie o sterylności i czystości – środki czystości, produkty do dezynfekcji to wyroby, których klienci najczęściej szukają w sklepach w kanistrach czy butelkach w takim właśnie kolorze.

W różowym lub pomarańczowym kanistrze zapewne mógłby znaleźć się płyn do baniek – to kolory młodości, energii, wrażliwości, które doskonale nadają się na produkty dla dzieci.

Nieprzeźroczyste, mocno zabarwione opakowania mają chronić produkt przed czynnikami zewnętrznymi – słońcem, jasnym światłem. Butelki i kanistry w takich kolorach mogą sprawdzić się w branży suplementów czy lekarstw. Są to produkty, szczególnie wrażliwe na światło i powinny być przechowywane w warunkach ograniczających dostęp światła. Dzięki temu, że znajdują się w ciemnym opakowaniu jest to dla konsumenta ułatwienie.

Jeśli jesteś producentem chemii gospodarczej, motoryzacyjnej czy też innej branży, dobrze zastanów się nad kolorem opakowania swojego wyrobu, tak, żeby klient, spośród wielu innych wybrał właśnie Twój.